מהי חרדת טווח ברכב חשמלי?
חרדת טווח מתייחסת לדאגותיו של נהג ברכב חשמלי (EV) כאשר הבטריה אוזלת והמקורות לטעינת חשמל עלולים לא להיות זמינים.
התרחיש מצית הפחד למצוא את עצמך נטוש בשום מקום, עם רכב מרוקן מאנרגיה, מה שיוסיף לנסיעה עוד זמן, אי-שקט, כעס, תסכול וחרדה.
אז מה חזק יותר?
חרדה להיתקע בצד הדרך או חרדת אקלים?
מחקרים מראים שטווח הנהיגה ומחסור בתשתיות טעינה הם הסיבות העיקריות שבגללן נהגים בוחרים לא לרכוש רכב חשמלי, אפילו כאשר הם קונים רכב חדש.
לרוב, חרדת טווח היא תוצאה של מצב לא צפוי אליו עלול להיקלע בעל הרכב, למשל כאשר מישהו מבקש ממנו לעשות משהו ברגע האחרון, אך הרכב אינו טעון במלואו.
המצב יכול לדרוש מבעל הרכב לאתר עמדת טעינה פתוחה, להשקיע זמן בטעינת הבטרייה ואז לתת מענה למשימה.
אם המשימה דחופה, צריך רק לקוות שהרכב טעון מספיק להשלמתה ואז למצוא תחנת טעינה, בתקווה שלא להיתקע בצדי הכביש.
היום שאחרי בטר פלייס
אפשר לחוות חרדת טווח גם בנהיגה ברכב הממונע בדלק פוסילי. הדבר קורה כשנותנים למיכל להתרוקן ולא מוצאים תחנה לתדלוק.
זוהי תחושה די מאיימת, אך ההבדל הוא שהרבה יותר קל למצוא תחנת דלק מאשר עמדת טעינה.
טכנולוגיית הרכבים החשמליים שועטת כצונאמי אל תוך חיינו, כאשר מרבית ההיצע הוא של רכבי יוקרה שמיועדים לבעלי הבנה טכנולוגית, אשר מתגוררים בבתים בהם ניתן להתקין תחנת טעינה נוחה.
איך מרגיעים את חרדת הטעינה?
נהגים רחוקים מהבית יכוליםכבר היום להשתמש באפליקציה שמכוונת את הנהג לתחנות טעינה פתוחות, כולל תשלום דיגיטלי עבור החשמל.
זאת ועוד, משתמשי Tesla בארה״ב יכולים כבר להשתמש ב-Tesla Supercharger, רשת תחנות טעינה לאומית, ייחודית לרכבי טסלה, שמספקת טעינה מהירה ונוחה ביותר מ-1,100 תחנות בצפון אמריקה (נכון למרץ 2021).
אבל אפילו עבור חובבי המכוניות החשמליות, חרדת טווח עדיין מהווה בעיה.
מי שרוצה לתרום למאמץ לשמור על הכדור ולהיכנס לקהילת הנהגים ברכבים חשמליים, צריך לדעת שלפעמים עניין הטעינה עלול להיות סבוך. לפעמים הוא פשוט ואך טבעי לצפות שככל שיגדל שוק המכוניות החשמליות, כך תיבנינה יותר תחנות טעינה בצידי הכבישים.
ביולי 2022 פורסמה בגיקטיים כתבה מעודדת, על פיתוח ישראלי שנועד לפתור את חרדת הטווח:
הטכנולוגיה נקראת CATL או Contemporary Amperex Technology.
נכתב ע״י מומחי מכון טמיר
עדכון אחרון:
2 ביולי 2022