המלצות לפסיכולוגים -
התנהלות בתקופת הקורונה
איגוד הפסיכולוגים האמריקאי, APA, פרסם צרור המלצות לפסיכולוגים, לגבי שמירה על המטופלים ועל הפרקטיקה.
ככל שחולפים השבועות וכמה שחושבים על המצוקה הגלובלית יותר לעומק, כך מתבהר כמה חשוב להתייחס לקורונה כמשבר בריאותי ונפשי משותף, ולא בנפרד זה מזה.
אז פסיכולוגים /ת, הנה מספר דגשים שיסייעו לכם לשמור על המטופלים ועל עצמכם בזמן התפרצות הקורונה, להכין את הקליניקה להתמודדות עם המשבר, לתת מענה לדאגות המטופלים ולנהל את החרדה בקהילה שלכם:
הכינו את הפרקטיקה
חשבו מראש כיצד התפרצות בקהילה יכולה להשפיע על העסק שלכם, בחנו מחדש את המדיניות הפיננסית והעסקית שלכם וקבעו באילו אופנים תוכלו להתגמש. אפשר, למשל, לשנות את מדיניות הביטולים או לוותר על תשלום במקרה של ביטול ברגע האחרון. בדקו האם יש לכם די רזרבות במקרה של ירידה בהכנסות או של מצב בו תחלו בעצמכם. חשבו גם האם במצב כזה יהיה מי שידאג לתקשר עם הלקוחות ולשלם את החשבונות.
חקרו את אפשרויות הטלפסיכולוגיה
בדקו אם אתם מצוידים כדי להציע שירותים טיפוליים בטלפון או בווידאו צ׳אט מאובטח מהמשרד או מהבית. אם אתם מקושרים לביטוח בריאות, בדקו האם הוא כולל החזרים לשירותים הניתנים מרחוק. שוחחו עם המטופלים על האפשרות להיפגש אונליין במידה ומחלה של אחד מכם ימנע מפגש פנים אל פנים.
בדקו את מדיניות ביטוח הרשלנות הרפואית
חפשו סעיפים הנוגעים לחיסיון ולעבודה מהבית, בדגש על שירותי אונליין. בדקו בנוגע לייתכנות ולסיכונים של אחזקת רשומות בריאות במשרד ביתי, אם מתן השירות בקליניקה יושהה.
שרטטו תכנית לתקשורת עם מטופלים
קבעו כיצד תישארו בקשר עם המטופלים במהלך בידוד. נסחו הודעה שמבהירה איך יתפקד המשרד ופרסמו אותה באתר האינטרנט שלכם, תלו אותה בחדר ההמתנה, שלחו אותה באימייל ועברו עליה עם כל מטופל. בהודעה יש לכלול מידע על מדיניות המשרד ועל הליכים כמו ביטולים של הרגע האחרון.
ישמו תכנית של פרקטיקות קבוצתיות
ודאו שהמטפלים בארגון מצוידים במידע מעודכן, שיאפשר להם להגיב במהרה.
קדמו היגיינה במשרד
צרו סביבת עבודה בטוחה עבור המטופלים והעובדים. הציבו שלטים המעודדים שטיפת ידיים והניחו מחטאי ידיים (כמו אלכוג'ל) בחדר ההמתנה, במשרדים ובשירותים.
סייעו בניהול חרדת המטופלים והקהילה
אצל חלק מהאנשים דיווחים חדשותיים אודות וירוס הקורונה ותפוצתו יעוררו חרדה. עזרו להפחית את הפחד על ידי אספקת מידע מהימן למטופלים, למנהיגי הקהילה ולתקשורת המקומית. הציעו את עצמכם לכלי התקשורת כמקור מידע לניהול חרדה סביב נגיף הקורונה.
שימו בעדיפות את הדאגה לעצמכם
דאגו לפני הכל לבריאות שלכם ושל משפחתכם. מפתה לדאוג קודם כל לצרכי המטופלים, אך זכרו שאם תחלו, לא תוכלו לספק להם טיפול אפקטיבי.