לימור אלפנדרי
שמי לימור אלפנדרי, אני פסיכותרפיסטית ומטפלת באומנויות בהתמחות ביבליותרפיה.
אני עובדת במרפאה לבריאות הנפש של קופ"ח מאוחדת באשדוד וכן בקליניקה עמיתה של מכון טמיר, בה אני מטפלת בילדים, נוער, הורים ובוגרים/ות צעירים/ות ברחובות.
בשנתיים האחרונות מעמיקה בלימודי פסיכותרפיה במרכז ויניקוט בת"א וכן בתיאוריה ובפרקטיקה של הטיפול בטראומה בכלל והטראומה המינית בפרט.
אני מאמינה
אני מאמינה ביכולת הנפש שלנו להשתנות, להתרחב, להתגמש, להתפתח ולנוע בקצב הייחודי לה, השונה מאחד לאחר.
כמו כן, מכירה, גם מניסיון אישי, בפוטנציאל הרב שיש לקשר טיפולי לקדם זאת.
קשר זה, המתבסס על אמון וביטחון, קבלה, העדר שיפוטיות ואותנטיות לצד יכולת החזקה והכלה של המטפל, מהווה מצע מגדל לנפש המטופל, לחקירה שלו את עצמו ואת עולמו הפנימי.
ניתן לדמות זאת למסע בתוך "היבשות והימים" בנפש המטופל, שחלקם מוכרים לו ובחלקם טרם דרכה רגלו.
לקשר זה, מביא המטפל את עצמו ואת הידע והמיומנויות הטיפוליות שצבר. תוך כדי הליכה לצד המטופל והקשבה לקצב שלו, הוא מאיר כמו בפנס היבטים שונים בנפשו ומזמין אותו להתבונן בהם יחד.
העבודה המשותפת עוזרת לזהות רגשות גלויים וסמויים, להכיר דפוסים מעכבים ולמעשה לפתוח מרחב פנימי גדול יותר לחשיבה ולחקירה עצמית. ההנחה היא כי מרחב החקירה שייפתח בתוך קשר טיפולי טוב דיו, יאפשר התפתחות ותנועה מיטיבות לנפש.
בעבודתי, הנשענת ברובה על הגישה הדינמית והטיפול בדיבור, אני מציעה מרחב עבודה נוסף באמצעות כלים אומנותיים הלקוחים מאמנות, מוסיקה וביבליותרפיה, זאת בהתאם לגיל, לצרכי המטופל ולהעדפותיו.
הביבליותרפיה, נעזרת בתהליכי קריאה בטקסטים שונים (סיפורים, מעשיות, שירים, פזמונים, סרטונים, סמסים, בלוגים ועוד) ובתהליכי כתיבה בכדי לפתוח מרחב בטוח לחקירה פנימית. השיח נבנה דרך הטקסט ו/או דרך הכתיבה כחלק מהתהליך הטיפולי.
בעבודה עם ילדים, ניתן בנוסף לנ"ל מקום רב למשחק החופשי, המהווה שפה טבעית עבורם לספר את אשר על לבם. לרוב נעשית גם עבודה טיפולית עם ההורים לצד הטיפול בילד/ה. בהתאם לצורך, נעשות התערבויות דיאדיות (הורה-ילד) ובמקרים מסוימים הטיפול עצמו מוגדר כדיאדי (טיפול הורה-ילד).
ניסיון מקצועי
משנת 2011 עוסקת בטיפול באוכלוסיות מגוונות במסגרות ציבוריות - משרד החינוך ובריאות הנפש ומטפלת במגוון התמודדויות, כגון -
- טראומות
- יחסים בין אישיים
- יחסים במשפחה
- גירושים
- אובדן
- הפרעה טורדנית כפייתית
- דימוי עצמי
- גיבוש זהות
- קשיים התנהגותיים וחברתיים
כמו כן עוסקת בטיפול דיאדי (הורה-ילד).
רקע אקדמי
לניסיוני בעבודה הקלינית מביאה שנים של למידה והכשרות, שממשיכות גם היום מתוך אמונה כי השילוב ביניהם מפתח ומשמר את המקצועיות ההכרחית בעיסוק כה עדין ומורכב – הנפש:
2019: לימודי תיאוריה ופרקטיקה בתחום הטראומה המינית, מרכז תאיר
2018 : תיאוריה ופרקטיקה בתחום הפגיעות המיניות בקרב ילדים ונוער, מרכז דימול, ר"ג
2018: פסיכותרפיה מתקדמים, מסלול ילד ונוער, דו שנתי, מרכז ויניקוט, ת"א
2016-2017: השלמה למ"א בטיפול באומנויות, ביבליותרפיה, אוניברסיטת חיפה
2013-2016: לימודי תעודה בפסיכותרפיה פסיכואנליטית, ביה"ס לעבודה סוציאלית, אוניברסיטת בר אילן
2008-2011: לימודי תעודה, הכשרת מטפלים בהבעה וביצירה, התמחות בביבליותרפיה, סמינר הקיבוצים
1999-2002: לימודי מ"א, ייעוץ חינוכי, אוניברסיטת ת"א
1994-1998: לימודי ב"א, מדעי הרוח וחינוך
מענה לכל שאלה
(המענה אנושי, לפעמים לוקח זמן):
על טיפול במכון טמיר