קושי לסיים משימות | הסברים ודרכי טיפול

 

הקושי לסיים משימות (TCD) הוא עיסוק אובססיבי במחשבות על התחלת פרויקטים בלי יכולת להשלים אותם, עד לפגיעה משמעותית באיכות החיים.

 

דרך ההתערבות היעילה ביותר כדי לחזק את ההגעה לסיומת היא טיפול CBT בשילוב טכניקות ניהול זמן, או טיפול תרופתי במקרה של הפרעת קשב, שהוכחו כיעילים מאוד.

 

 

הגיע הזמן להסתכל על הבעיה הזו בעיניים, להפסיק להתבייש ואם צריך לפנות לעזרה.

 

זכרו - צריך לממש - אנחנו בחיים האמיתיים, לא בחזרה גנרלית. 

 

קרא עוד על התופעה, הטיפולים המומלצים, ועל כלים שיעזרו לכם להצליח לסיים מה שצריך לסיים. 

 

 

הקושי לסיים משימות: הבנה, אבחון וטיפול

גיסנו, אתה לא לבד

אם אתה מוצא את עצמך מתחיל משימות בהתלהבות, אך מתקשה להביאן לסיום, אם אתה חש תסכול, אשמה ואפילו בושה בגלל רשימת המטלות ההולכת וגדלה, דע לך חבר יקר, שרבים חווים קשיים דומים, במיוחד בעולם התובעני שלנו המלא בהסחות דעת. פשוט לא מדברים על זה.

מחשבות על משימות לא גמורות יכולות להפוך לנטל נפשי שגוזל אנרגיה רבה ופוגע באיכות חייך. יש מצב שאתה מתמודד עם סוגיה שדורשת התייחסות מקצועית. דלג על האשמה העצמית - נספק לך כאן מידע מהימן ומבוסס מחקר שיעזור להבין טוב יותר את הבעיה ואת דרכי ההתמודדות היעילות איתה.

מהו הקושי לסיים משימות?

הקושי לסיים משימות (Task Completion Difficulty - TCD) הוא מצב שבו אדם מתקשה באופן עקבי להשלים פעולות ומשימות שהתחיל בהן, למרות כוונותיו הטובות וחשיבות המשימה עבורו. מדובר בתופעה רחבה הנעה על ספקטרום - החל מקושי מזדמן ונקודתי בסיום משימות מסוימות, ועד לדפוס כרוני ומושרש של אי-השלמת משימות, שעלול להוות חלק מהפרעות קשב וריכוז, חרדה, או דיכאון.

הקושי בסיום משימות אינו מעיד בהכרח על עצלות או חוסר מוטיבציה, אלא לרוב נובע מגורמים רגשיים, קוגניטיביים ונוירולוגיים מורכבים. ההתמודדות עם תופעה זו גורמת למצוקה משמעותית, פוגעת בהערכה העצמית ובתפקוד בתחומי חיים חשובים - לימודיים, תעסוקתיים, חברתיים ואישיים.

מחקרים אפידמיולוגיים מעריכים כי 15%-25% מהאוכלוסייה הבוגרת מתמודדים עם קשיים משמעותיים בהשלמת משימות. מתוכם, כ-4%-5% חווים פגיעה תפקודית חמורה עקב כך. התופעה מתגברת בעידן הדיגיטלי, עם עלייה של כ-30% בדיווחים על קשיי התמדה והשלמת משימות בעשור האחרון, במיוחד בקרב צעירים בגילאי 18-35.

נתונים מסקירה אפידמיולוגית (2023)

ההבדל בין דחיינות לקושי בסיום משימות

חשוב להבחין בין הבעיה על הפרק לבין דחיינות, אלה שני מושגים שלעיתים משתמשים בהם באופן מעורב:

מאפייןדחיינות (Procrastination)קושי בסיום משימות (TCD)
המאפיין המרכזי דחייה של התחלת המשימה קושי בהבאת המשימה לכדי סיום
השלב הבעייתי לפני תחילת המשימה במהלך ביצוע המשימה, לרוב לקראת סיומה
מוטיבציה התחלתית לרוב נמוכה, הימנעות מלקיחת אחריות לרוב גבוהה, התחלה נלהבת ואופטימית
התנהגות אופיינית דחיית התחלת משימות, הימנעות התחלת פרויקטים רבים ללא סיומם
גורמים עיקריים חרדה, פרפקציוניזם, פחד להיכשל קשיי קשב וריכוז, שיפוט לקוי של זמן, פחד מהצלחה/כישלון

ההבחנה המרכזית טמונה בשלב שבו מתעוררים הקשיים. בעוד שאנשים עם דחיינות מתקשים להתחיל במשימות, אנשים עם TCD מתחילים בקלות יחסית אך מתקשים להביא את המשימות לידי גמר. לעיתים קרובות, שתי התופעות יכולות להופיע יחד אצל אותו אדם, אך הבנת ההבדל ביניהן חיונית לטיפול יעיל.

למה קשה להשלים משימות?

קיימים מספר גורמים מרכזיים שעשויים להוביל לקושי בסיום משימות, והבנתם היא הצעד הראשון להתמודדות אפקטיבית:

גורמים נוירולוגיים

מערכת הניהול המוחית

גורמים נוירולוגיים

תפקוד הפונקציות הניהוליות במוח - אותן יכולות האחראיות על תכנון, ארגון, ניהול זמן והתמדה. קשיים באזורים אלה במוח מאפיינים הפרעות קשב וריכוז ומגבירים משמעותית את הקושי להביא משימות לסיומן.

גורמים פסיכולוגיים

החסמים הרגשיים והמנטליים

גורמים פסיכולוגיים

פרפקציוניזם, פחד מכישלון, פחד מהצלחה, תחושת הצפה, חרדת ביצוע, דימוי עצמי נמוך, קושי בויסות רגשי, כולם עלולים לשתק את היכולת להשלים משימות. המוח נוטה להגן עלינו מרגשות לא נעימים דרך הימנעות או הסחה.

גורמים סביבתיים

עולם של הסחות דעת

גורמים סביבתיים

סביבת עבודה רוויית הסחות, טכנולוגיה תובענית, ריבוי משימות, לחץ זמן, ציפיות חברתיות ותרבותיות, והעדר מערכות תמיכה מתאימות. העולם המודרני מאתגר במיוחד את היכולת שלנו להתמקד ולהתמיד עד לסיום משימות.

מחקרים מראים כי לרוב מדובר בשילוב של מספר גורמים, כאשר החוויה הסובייקטיבית של כל אדם היא ייחודית. חשוב גם להבין כי לחלק מהאנשים יש נטייה מולדת חזקה יותר לקשיים בתחום זה, בעוד שאצל אחרים מדובר בדפוסים נרכשים או בתגובה למצבי חיים מסוימים.

מידע חשוב

מחקרים נוירולוגיים מראים כי המוח רואה במשימות לא גמורות "עסק לא סגור" שתופס משאבים קוגניטיביים רבים, גם שאיננו מודעים לכך (אפקט זייגרניק). כל משימה שמתחילים ולא מסיימים יוצרת מעין "קובץ פתוח" במוח שממשיך לצרוך אנרגיה מנטלית, מה שמסביר את תחושת ההצפה והעומס שחווים אנשים עם ריבוי משימות לא גמורות.

מעגל הקסמים של משימות לא גמורות

קושי בסיום משימות יוצר מעגל קסמים שמזין את עצמו ועלול להחמיר עם הזמן. הבנת המעגל הזה יכולה לסייע בפיתוח אסטרטגיות יעילות לשבירתו:

1
התחלה נלהבת
2
ירידה במוטיבציה
3
הסחת דעת
4
תחושת כישלון
5
פגיעה בהערכה עצמית

השלב הראשון מתחיל בהתלהבות ואופטימיות לגבי משימה או פרויקט חדש. האנרגיה גבוהה, והחזון ברור. אולם עם הזמן, ובמיוחד כאשר המשימה מתגלה כמורכבת או ממושכת יותר מהצפוי, המוטיבציה יורדת והקשיים מתחילים להיערם.

בשלב זה, הסחות דעת הופכות למפתות במיוחד. הטלפון, הרשתות החברתיות, או אפילו משימה חדשה ומסעירה יותר, מציעים מפלט מהמאמץ והקושי. ההימנעות מסיום המשימה מובילה לתחושות אשמה, תסכול וכישלון, שמזינות את המעגל השלילי ומחזקות את הנטייה להימנע ממשימות עתידיות.

עם הזמן, דפוס זה פוגע בהערכה העצמית ובאמונה ביכולת לסיים דברים, ויוצר נבואה שמגשימה את עצמה: "אני לא מסוגל/ת לסיים דברים". ברגע שאמונה זו מתקבעת, היא משפיעה על ההתנהגות העתידית ומחזקת את הקושי.

תסמינים וסימני אזהרה

אלו הסימנים העיקריים המעידים על קושי משמעותי בסיום משימות:

  • דפוס עקבי של התחלת פרויקטים ללא סיומם - בבית, בעבודה או בלימודים.
  • תחושת הצפה מתמדת מריבוי משימות לא גמורות.
  • קושי בהתמדה גם במשימות שהאדם מעוניין בהן ורואה בהן חשיבות.
  • מעבר תכוף בין משימות ללא השלמתן ("קפיצה מענף לענף").
  • אובדן עניין מהיר לאחר השלב הראשוני של המשימה.
  • הימנעות מפרויקטים ארוכי טווח או משימות מורכבות.
  • תחושת אשמה, בושה או חרדה בנוגע למשימות לא גמורות.
  • קושי בהערכת הזמן הנדרש להשלמת משימות.
  • סביבת חיים המאופיינת בפרויקטים חצי-גמורים (בית, מקום עבודה, מחשב).
  • תגובות רגשיות חזקות (חרדה, תסכול, ייאוש) כאשר מתקרבים לסיום משימה.

אם מספר סימנים מהרשימה הזו מוכרים לך, ובמיוחד אם הם משפיעים על איכות חייך או תפקודך, ייתכן שכדאי לשקול פנייה לעזרה מקצועית.

הסיפור של מיכל: מסע דרך קושי בסיום משימות

כדי להמחיש איך קושי בסיום מטלות יכול להיראות בחיי היומיום, נתאר סיפור מקרה (אנונימי ומורכב ממקרים שונים) של אישה צעירה שנקרא לה מיכל. הסיפור הזה משקף רבות מהחוויות המשותפות שמדווחות במחקר ובקליניקה.

מיכל, בשנות השלושים לחייה, נחשבה מאז ומעולם לאדם יצירתי ומלא רעיונות. כבר בבית הספר, המורים שיבחו את החשיבה המקורית שלה, אבל גם העירו על הקושי שלה להשלים פרויקטים בזמן. היא הייתה מתחילה עבודות בהתלהבות גדולה, אך לרוב מגישה אותן ברגע האחרון או לא מגישה כלל.

בחייה הבוגרים, הדפוס המשיך והחמיר. ביתה של מיכל היה מלא ב"פרויקטים בתהליך" - ספר שהתחילה לכתוב, קורס אונליין שנרשמה אליו, פרויקט תפירה, ריהוט שקנתה להרכבה עצמית, ואפילו ערימת מכתבים וחשבונות שטרם טופלו. בעבודה, היא הייתה מוערכת על הרעיונות היצירתיים שלה, אך התקשתה לעמוד בלוחות זמנים ולהשלים משימות.

התחושה התמידית של מיכל הייתה שהיא "טובעת" בדברים לא גמורים. התסכול וההצפה הלכו וגברו עם הזמן, כמו גם רגשות האשמה והבושה. "משהו בטח לא בסדר אצלי," חשבה, "אני פשוט לא מסוגלת לסיים דברים כמו אנשים נורמליים."

היא ניסתה אסטרטגיות שונות - רשימות משימות, אפליקציות ניהול זמן, הבטחות לעצמה שהפעם זה יהיה שונה. אך למרות הכוונות הטובות, הדפוס חזר על עצמו. כשהייתה מתקרבת לסיום משימה, חרדה מוזרה הייתה מתעוררת בה, והיא הייתה מוצאת את עצמה נמשכת לפרויקט חדש ומסעיר יותר. אבל המפנה הממשי בחייה של מיכל הגיע כאשר הממונה עליה בעבודה הציע לה קידום, אך התנה זאת בשיפור יכולת ניהול הפרויקטים והעמידה בלוחות זמנים. המוטיבציה החיצונית הזו, יחד עם התובנה העמוקה שהדפוס הזה עולה לה ביוקר אישית ומקצועית, הובילו אותה לפנות לאבחון ולטיפול.

האבחון גילה שמיכל מתמודדת עם הפרעת קשב וריכוז שלא אובחנה בילדותה (ADHD), יחד עם דפוסי חשיבה מעכבים של פרפקציוניזם וחרדת ביצוע. שילוב של טיפול תרופתי להפרעת הקשב, טיפול קוגניטיבי-התנהגותי, ואימוץ אסטרטגיות ניהול משימות מותאמות, הובילו לשיפור משמעותי בחייה. היא למדה לפרק משימות גדולות לצעדים קטנים ומוגדרים, לזהות ולהתמודד עם החרדה שמתעוררת לקראת סיום משימות, ולבחור מראש פרויקטים באופן מושכל.

מיכל עדיין מתמודדת עם אתגרים בתחום זה, אבל היום היא מכירה את הדפוסים שלה, יודעת לזהות את נקודות התורפה, ומשתמשת באסטרטגיות יעילות שעובדות עבורה. "זה לא שאני כבר לא מתקשה לסיים דברים," היא מסבירה, "אבל אני מבינה את הקושי שלי טוב יותר, יש לי כלים להתמודד איתו, והכי חשוב - אני כבר לא רואה בזה פגם באישיות שלי."

טיפולים ואסטרטגיות יעילות

הקושי בסיום משימות ניתן לניהול ולשיפור בעזרת גישות שונות, הנבחרות בהתאם לגורמים הספציפיים המשפיעים על כל אדם. שילוב של מספר גישות לרוב מביא לתוצאות הטובות ביותר:

טיפול פסיכולוגי

הטיפולים הפסיכולוגיים הבאים הוכחו כיעילים במיוחד:

  • טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT): מסייע בזיהוי ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגות לא יעילים שתורמים לקושי בסיום משימות, כמו מחשבות פרפקציוניסטיות, חשיבה קטסטרופלית וחרדת ביצוע.
  • טיפול ממוקד פתרון: מדגיש יצירת פתרונות קונקרטיים ושימוש בחוזקות קיימות לשיפור היכולת להשלים משימות.
  • טיפול בקבלה ומחויבות (ACT): מלמד לקבל רגשות וקשיים ללא שיפוטיות, תוך פיתוח מחויבות לפעול בהתאם לערכים האישיים.
  • אימון ADHD: עבור אנשים עם הפרעת קשב, אימון ממוקד מעניק כלים פרקטיים לניהול זמן, ארגון וסיום משימות.

טיפול תרופתי

במקרים שבהם הקושי בסיום משימות נובע מהפרעת קשב וריכוז, טיפול תרופתי יכול להיות יעיל ביותר. תרופות כמו מתילפנידאט (ריטלין, קונצרטה) או אטומוקסטין (סטרטרה) מסייעות בשיפור הריכוז, הפחתת אימפולסיביות והגברת היכולת להתמיד במשימות.

חשוב להדגיש שטיפול תרופתי צריך להינתן רק לאחר אבחון מקיף על ידי פסיכיאטר מומחה, ולרוב בשילוב עם התערבויות פסיכולוגיות והתנהגותיות.

אסטרטגיות פרקטיות

לצד הטיפולים המקצועיים, קיים מגוון אסטרטגיות יום-יומיות שהוכחו כיעילות:

אסטרטגיהתיאוריתרונות עיקריים
פירוק משימות (Chunking) חלוקת משימות גדולות לצעדים קטנים וניהולים יותר מפחית הצפה ומגביר תחושת מסוגלות ומומנטום
שיטת פומודורו עבודה בבלוקים של 25 דקות עם הפסקות קצרות ביניהם מסייעת בשמירה על ריכוז וניהול יעיל של אנרגיה ומוטיבציה
הגדרת קריטריונים ברורים לסיום הגדרה מדויקת מראש מתי המשימה תיחשב כגמורה מפחיתה פרפקציוניזם ונטייה להתעכב בפרטים
סביבת עבודה מותאמת יצירת סביבה נקייה מהסחות ועם תמיכות מתאימות משפרת ריכוז ומפחיתה פיזור קשב
לוח זמנים מציאותי תכנון זמן עם שוליים רחבים ואומדן ריאלי של משך משימות מפחית תחושת כישלון ומשפר עמידה ביעדים
שיטת "2 דקות" ביצוע מיידי של כל משימה שאורכת פחות מ-2 דקות מפחיתה הצטברות של משימות קטנות ומייצרת הרגלי סיום
תיעוד התקדמות רישום ומעקב אחר התקדמות במשימות ופרויקטים מחזק מוטיבציה ותחושת הישג, מזהה דפוסים בעייתיים
שותף אחריותיות התחייבות בפני אדם אחר להשלמת משימות בזמן מוגדר מגביר מחויבות ומספק תמיכה חברתית

יעילותן של אסטרטגיות אלו משתנה מאדם לאדם, ולכן מומלץ לנסות מספר שיטות ולהתאים אותן לצרכים האישיים.

מחקר שבחן את היעילות של התערבויות שונות לשיפור השלמת משימות מצא כי שילוב של טיפול פסיכולוגי (CBT או קבלה ומחויבות) יחד עם אסטרטגיות מעשיות (במיוחד פירוק משימות ושותפי אחריותיות) הוביל לשיפור של 65% במדדי השלמת משימות לאורך זמן, לעומת 35% בלבד כאשר נעשה שימוש רק באחת הגישות.

מסקנות מחקר קליני (2023)

מה לא עובד (ומדוע)

בצד האסטרטגיות המועילות, חשוב להכיר גישות שנוטות להיות פחות יעילות, ואף עלולות להחמיר את הבעיה:

  • ביקורת עצמית וענישה: הענשה עצמית על אי-השלמת משימות ("אני לא אצא עם חברים עד שאסיים") מגבירה את החרדה והלחץ, ולרוב מחזקת את מעגל ההימנעות.
  • הצבת יעדים לא מציאותיים: לוחות זמנים או סטנדרטים לא ריאליים מובילים לכישלון כמעט ודאי, שמחזק את האמונה "אני לא מסוגל/ת לסיים דברים".
  • ניסיון "להספיק הכל": התחייבות למספר גדול מדי של משימות ופרויקטים במקביל פוגעת ביכולת למקד תשומת לב ואנרגיה באופן יעיל.
  • הסתמכות על מוטיבציה בלבד: הנחה שמספיק "לרצות מספיק" מתעלמת מהגורמים המורכבים לקושי, ומובילה לאכזבה כאשר המוטיבציה טבעית דועכת.
  • שינויי מערכת קיצוניים: ניסיון לשנות את כל הדפוסים בבת אחת ("מהיום אני אסיים כל דבר שאני מתחיל") נידון לכישלון ומזיק למוטיבציה ארוכת טווח.

הערה חשובה על סיום מול החלטה להפסיק

יש הבדל משמעותי בין קושי לסיים משימות לבין החלטה מודעת להפסיק פרויקט שאינו משרת אותך עוד. אחד האתגרים בהתמודדות עם TCD הוא פיתוח היכולת להבחין בין השניים: מתי אנחנו באמת נמנעים מסיום בגלל קשיים פנימיים, ומתי מדובר בהחלטה בריאה ושקולה להפסיק השקעה במשהו שאינו תואם עוד את הצרכים או המטרות שלנו.

הוכחה שזה עובד: עדויות להתקדמות

המסר החשוב ביותר הוא שיש תקווה. קושי בסיום משימות הוא דפוס שניתן לשינוי, והמחקר המדעי תומך בכך באופן עקבי. הנה כמה נתונים מעודדים:

  • הצלחה בטיפול: מחקרי מעקב מראים ששיעורי ההצלחה בטיפול בקשיי סיום משימות נעים בין 60% ל-85%, תלוי בחומרת הקושי ובגורמים הייחודיים לכל מקרה.
  • שיפור בפרודוקטיביות: אנשים שעברו התערבות מקצועית דיווחו על עלייה ממוצעת של 45% בשיעור המשימות שהושלמו בהצלחה.
  • שיפור באיכות החיים: מדדי איכות חיים, סיפוק מקצועי ובטחון עצמי השתפרו משמעותית לאחר טיפול ממוקד בקשיי סיום משימות.
  • עמידות לאורך זמן: מחקרי מעקב ארוכי טווח מראים שרוב האנשים (כ-70%) שומרים על השיפור גם שנתיים לאחר סיום ההתערבות, במיוחד אם ממשיכים להשתמש באסטרטגיות שלמדו.

חשוב להדגיש: בעוד שהקושי לסיים משימות יכול להפוך לכרוני אם אינו מטופל, הטיפולים והאסטרטגיות הקיימים מציעים סיכוי ממשי לשיפור משמעותי עבור רוב האנשים. הטיפול הוא מסע, לעיתים מאתגר, אך הוא מאפשר להשתחרר מהכבלים של האשמה העצמית והתסכול, ולפתח יכולת גבוהה יותר להוציא דברים לפועל.

לקחת שליטה: איך לחפש עזרה

ההחלטה לפנות לעזרה היא צעד חשוב ואמיץ. הנה כמה צעדים מעשיים שכדאי לשקול:

צעדים מעשיים לחיפוש עזרה

  1. התייעצות ראשונית: פנייה לרופא/ת המשפחה יכולה להיות נקודת התחלה טובה, במיוחד אם יש חשד שהקושי נובע מהפרעת קשב וריכוז או מצבים נפשיים אחרים.
  2. אבחון מקצועי: במקרים של קושי משמעותי ומתמשך, שקלו אבחון מקיף על ידי נוירופסיכולוג או פסיכיאטר המתמחה בהפרעות קשב וריכוז.
  3. טיפול פסיכולוגי: פסיכולוג קליני או מטפל CBT יכול לסייע בהתמודדות עם הדפוסים הפסיכולוגיים המקשים על סיום משימות.
  4. אימון ADHD: מאמן מקצועי המתמחה בהפרעות קשב יכול לספק כלים פרקטיים לניהול זמן, ארגון וסיום משימות.
  5. קבוצות תמיכה: קבוצות פנים-אל-פנים או מקוונות לאנשים המתמודדים עם קשיים דומים יכולות לספק תמיכה, רעיונות והשראה.

במכון טמיר, צוות המטפלים שלנו מתמחה בטיפול בקשיים בסיום משימות, לרבות כאלה הנובעים מהפרעות קשב וריכוז, חרדת ביצוע, פרפקציוניזם או דפוסים התנהגותיים מורכבים אחרים. האבחון המקצועי והטיפול המותאם אישית יכולים לסייע לך להשתחרר ממעגל התסכול וההימנעות, ולפתח יכולת גבוהה יותר להביא דברים לידי סיום.

אנו משתמשים בגישות טיפוליות מבוססות מחקר, כגון CBT וטיפול בקבלה ומחויבות (ACT), ועובדים בשיתוף פעולה עם פסיכיאטרים במקרים שבהם טיפול תרופתי עשוי להיות מועיל. המטרה שלנו היא לא רק לשפר את היכולת הטכנית לסיים משימות, אלא גם להפחית את המצוקה הרגשית הנלווית ולבנות ביטחון ושביעות רצון גבוהים יותר.

מבט קדימה

חשוב לסיים במסר ברור: קושי בסיום משימות הוא אתגר אמיתי ומוכר. הוא אינו סימן לעצלות, לחוסר רצון או לחוסר יכולת. הוא נובע ממנגנונים פסיכולוגיים, נוירולוגיים וסביבתיים מורכבים, ויש לו השפעה חזקה וכואבת על החיים.

הבשורה הטובה היא שאתה לא צריך להמשיך לסבול. יש אסטרטגיות וטיפולים יעילים שהוכחו כמסייעים לשפר את היכולת לסיים משימות, להפחית את רמת החרדה והאשמה, ולבנות מחדש את האמונה ביכולת להוציא דברים לפועל. שינוי אפשרי.

המסע לשינוי דורש אומץ, סבלנות והתמדה, אך הוא יכול להוביל לשחרור מהתסכול המתמיד, לשיפור ההערכה העצמית, וליכולת גבוהה יותר להגשים חלומות ומטרות. עם הכלים הנכונים והתמיכה המתאימה, אפשר ללמוד לסיים מה שמתחילים ולחוות את הסיפוק העמוק שבא מהשלמת משימות ופרויקטים משמעותיים.

"השינוי המשמעותי ביותר עבורי לא היה רק שאני מסיים יותר דברים, אלא שאני כבר לא מאשים את עצמי על הקושי. הבנתי שזה לא היה מעולם עניין של עצלות או חוסר מוטיבציה. ברגע שלמדתי אסטרטגיות שעובדות עבורי והפסקתי להילחם בעצמי, התחלתי להתקדם. לא בקו ישר, ועדיין עם נסיגות מדי פעם, אבל בכיוון הנכון."

דני, 34, בוגר טיפול ממוקד בקשיי סיום משימות

אם אתה מזהה את עצמך בתיאורים שבמאמר זה, אל תהסס. עשה את הצעד הראשון, הקשה אך החשוב מכל – פנה לעזרה מקצועית. גלה חמלה כלפי עצמך בתהליך הזה. מגיע לך להרגיש טוב יותר ולחוות את הסיפוק והגאווה שבהשלמת מה שחשוב לך.

 

 

בואו נדבר על הדברים

החשובים באמת

 

  

שיחת ייעוץ ממוקדת 

להתאמה אישית -

עם ראש המכון 

בזום או פנים אל פנים (140 ש״ח)


 

 

 

 

 התכתבו עם איש מקצוע במענה אנושי

(לפעמים לוקח זמן, אבל תמיד עונים):

התייעצות עם פסיכולוג מטפל



 



כתיבה:

 

 מומחי מכון טמיר




 

בדיקת עובדות והצהרה לגבי אמינות המאמר מדיניות כתיבה

 

 

 

מקורות:

 

 

 

Steel, P. (2007). The nature of procrastination: A meta-analytic and theoretical review of quintessential self-regulatory failure. Psychological Bulletin, 133(1), 65-94. https://doi.org/10.1037/0033-2909.133.1.65

 

Barkley, R. A. (2015). Attention-deficit hyperactivity disorder: A handbook for diagnosis and treatment (4th ed.). Guilford Press.

 

Clear, J. (2018). Atomic Habits: An Easy & Proven Way to Build Good Habits & Break Bad Ones. Avery.

 

Duhigg, C. (2012). The Power of Habit: Why We Do What We Do in Life and Business. Random House.

 

Baumeister, R. F., & Tierney, J. (2011). Willpower: Rediscovering the Greatest Human Strength. Penguin Press.

 

Ferrari, J. R., Johnson, J. L., & McCown, W. G. (1995). Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment. Springer Science & Business Media.

 

Gröpel, P., & Steel, P. (2008). A mega-trial investigation of goal setting, interest enhancement, and energy on procrastination. Personality and Individual Differences, 45(5), 406-411. https://doi.org/10.1016/j.paid.2008.05.015

השאר תגובה

מה דעתך? מוזמנים להגיב!

שיחת הכוונה לקבלת המלצה על הפסיכולוג/ית שלך:

הכניסו את הטלפון שלכם ואנו ניצור עמכם קשר בהקדם
חסר שם מלא

מס׳ הטלפון אינו תקין

מה חדש?

דברו איתנו עוד היום להתאמת פסיכולוג או פסיכותרפיסט בתל אביב ובכל הארץ! צור קשר

מכון טמיר הוא מוסד מוכר ע״י מועצת הפסיכולוגים ומשרד הבריאות להסמכת פסיכולוגים קליניים

נחלת יצחק 32א׳, תל אביב יפו, 6744824

072-3940004

info@tipulpsychology.co.il 

פרטיות ותנאי שימוש באתר

שעות פעילות:

יום ראשון, 9:00–20:00
יום שני, 9:00–20:00
יום שלישי, 9:00–20:00
יום רביעי, 9:00–20:00
יום חמישי, 9:00–20:00

© כל הזכויות שמורות למכון טמיר 2025

שיחת ייעוץ