זהבה עתיר
שמי זהבה עתיר, פסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית (CBT) בפתח תקווה, מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים ועמיתה בכירה של מכון טמיר.
השכלה מקצועית אקדמית
-
בעלת תואר ראשון בחינוך ובספרות מאוניברסיטת תל אביב , לימודיי ייעוץ חינוכי, אוניברסיטת בר אילן,
-
בעלת תואר שני בפסיכולוגיה חינוכית יישומית ובייעוץ חינוכי מאוניברסיטת University Boston, Massachusetts Northeastern.
ניסיון והכשרות קליניות
-
טיפול סכמה תרפיה בהפרעות אישיות (התוכנית הישראלית ללימודי CBT), בחסות היחידה לפיתוח מקצועי בית הספר לחינוך אוניברסיטת בר אילן.
-
מיינדפולנס, בהנחיית גב' ענת ורזגר.
-
Reality Therapy- Therapy Model skill and practice the William Glasser Institute תוכנית המשלבת גישה חינוכית , כשירות ויכולת של בניית מערכת יחסים בינאישיים וארועים, פתרון בעיות ומנהיגות בכל שטח אנושי כאשר המטופל במרכז. המטרה בתרפיה ריאלית היא לעזור לאנשים לקחת שליטה ולשפר את החיים שלהם על ידי עשיית בחירות טובות יותר בחייהם.
-
טיפול בשיטת אלברט אליס - RATIONAL EMOTIVE &COGNITIVE- BEHAVIORAL THEORY AND TECHNIQUES * ALBERT ELLIS INSTITUTE, שיטת טיפול המתמקדת בין תהליכי חשיבה להתנהגויות ולתגובות הרגשיות שנלוות לה. בנוסף, למידה על REBT בטיפול בילדים, גב' נעמי דותן.
-
השתלמות בנושא התמכרות בסמים, המחלקה לקידום נוער ,עיריית תל אביב.
-
ריכוז לקויות למידה לילדים בסיכון, עיריית בת ים.
ניסיון מקצועי
-
טיפול קוגניטיבי התנהגותי בילדים ונוער במרפאת גוף ונפש, בית חולים גהה. במסגרת הטיפול הדרכתי את הוריי המטופלים החווים מצבי משבר אישיים בנוסף להתמודדות עם הבעיות הרגשיות של ילדיהם.
-
טיפול במרפאה להפרעות אכילה בבית חולים שניידר.
-
טיפול דינמי לילדים הסובלים מפסיכופתולוגיה, אינטקים של ילדים ומשפחות, מרפאת בריאות הנפש, בית חולים גהה.
-
הנחיית קבוצות בסדנה למצבי לחץ בגיל ההתבגרות במסגרת לימודיי ייעוץ חינוכי. הסדנה עסקה במצבי מצוקה ואושר, קונפליקטים במשפחה, התמודדות עם דיכאון ומחשבות אובדניות .
-
אבחון דידקטי – אגודת ניצן , אגודה לילדים ומתבגרים בעלי לקויות למידה.
-
השתלמות בנושא שימוש בסמים,, מחלקה לקידום נוער עיריית תל אביב.
תחומי טיפול
-
הפרעה טורדנית כפייתית (OCD).
-
הפרעת חרדה כללית (GAD).
- הפרעות שינה ועוד.
אני מאמינה
"לאדם חמישה צרכים בסיסיים:
אהבה ושייכות, כוח והישרדות, חופש וכיף"
-- ויליאם גלזר
הצורך העיקרי של המטופל להיות נאהב ולהרגיש שייכות וכל הצרכים הבסיסיים יכולים להיות מסופקים על ידי בניית קשרים חזקים עם האחר.
המטופל אינו יכול לשלוט ברגשות אבל יש לו את היכולת לשלוט על המחשבות שלו וההתנהגות. המטרה שלי כמטפלת היא לסייע לאנשים לקחת שליטה ולשפר את אורח חייהם על ידי בחירות טובות יותר בחייהם.
אני מאמינה בקשר הטיפולי בין המטפל למטופל, קשר של הכלה , אמפתיה וחמלה.
סביבה בטוחה ותומכת, יחסי אמון בין מטופל למטפל יצרו שיתוף פעולה בין השניים ויביאו להשגת המטרות אליהן שואף המטופל להגיע.
בגישה הקוגניטיבית התנהגותית אני מאמינה שאוכל להשפיע על המטופל להאמין ביכולותיו לשנות מחשבות טורדניות שמעוררות בו תחושות לא נוחות.
כמטפלת התנהגותית אני אתמקד בקשיים ובמצוקות הקיימים ואנסה לעזור למטופל על ידי ניתוח התנהגויות שיסייעו לו לשפר את עתידו.
קיימת חשיבות לשיקוף המציאות למטופל ואת העובדה שההצלחה הטיפולית קשורה לכך שהמטופל מוכן לקחת אחריות על ידי עבודה עצמית ותרגול בהדרכתו של המטפל.
הטבעת האמון של המטפל ביכולותיו של המטופל תיצור שינוי בתפיסת המציאות והמחשבות הלא נעימות ובסופו של דבר תגרום לחיזוק הדימוי העצמי , חוויית הצלחה ושביעות רצון.
בטיפול אני משלבת שיטות קוגניטיביות התנהגותיות מגוונות ודינמיות בהתאמה לגיל המטופל וצרכיו (מיינדפולנס, חשיפה בדימיון , חשיפה ומניעת תגובה (ERP), משחקי תפקידים וקלפים טיפוליים).