ענת יפת
שלום, שמי ענת יפת, מטפלת באמנות חזותית ואמנית יוצרת.
מאז שאני זוכרת את עצמי עסקתי ביצירה, בנייה וציור בחומרים מגוונים, אמנותיים ואקראיים.
את לימודי התואר הראשון שלי החלטתי להגשים בפירנצה, איטליה. שם למדתי ציור, פיסול, עיצוב גרפי ווידאו ארט והתנסיתי בטכניקות מגוונות לרבות הדפסים ותחריטים.
בסיום הלימודים כתבתי את "Lignes de Vie" (קווים של חיים) כי מצאתי חיים מחודשים ומתחדשים בזכות עשיית האמנות, חקירת הקו האישי שלי, הדימויים ומה שהם היו עבורי.
את לימודי התואר השני שלי עשיתי בשלוחת אוניברסיטת לסלי בארץ, תואר שני בטיפול באמנויות בו נחשפתי לתחומי הבעה-טיפוליים נוספים כגון: מוזיקה, פסיכודרמה ותנועה.
את ההתנסות הטיפולית העברתי בפרקטיקום בביה"ח לנפגעי נפש 'אברבנאל' שבבת-ים. עבדתי במחלקת נשים סגורה, שם עם נשים בגילאי 18-59 במצבים נפשיים קלים עד קשים מאד, עבדתי בצמוד למנהל ולפסיכולוגית המחלקה ותחת הדרכה מקצועית וקפדנית.
בתום שנת הסטאז', הועסקתי על ידי פסיכיאטרית בכירה במחלקה כעוזרת מחקר ובעקבות התנסות זו נולדה עבודה מחקרית בנושא "טיפול קצר מועד באמנות עם נשים הסובלות מהפרעה פסיכו-אקטיבית", שכללה הישענות על מחקרים קודמים והציעה תשתית לבנייה של תהליך טיפולי מקוצר וממוקד באמנות לא.נשים בעת משבר.
לאחר סיום הלימודים, עבדתי כמטפלת רגשית במשרד החינוך בביה"ס יסודי 'תל-נורדאו' בת"א למשך 6 שנים.
שם טיפלתי בילדי שילוב (ילדים השייכים לחינוך המיוחד המשולבים בכיתות ביה"ס שזכאים לטיפול רגשי ו/או הוראה מתקנת על מנת לקדמם) עם קשיים רגשיים בעיקר, קשיי התנהגות, ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה, שיתוק מוחין ומגבלות פיסיות.
כחלק מצוות השילוב בבית הספר קיבלתי הדרכה מקצועית מהמתי"א, גם בתחום ה ASD.
במקביל, השתלבתי בביה"ס השייך לפנימייה פוסט-אישפוזית בעמותת "בני ארזים" בראשון-לציון, שם עבדתי כ 11 שנים.
עבדתי עם צוות מטפלות מקצועיות ומסורות, הטיפולים היו פרטניים וקבוצתיים (על פי צרכים שעלו במסגרת) עם בני ובנות נוער בגילאים 12-21, המתמודדים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים קשים מאד, מאובחנים פסיכיאטרית שהגיעו ממסגרות שונות מהן נפלטו, או מאישפוז פסיכיאטרי.
מטרה ההתערבויות הייתה למנוע חזרה לאישפוז ולהרכיב תהליך שיקומי מותאם אישית, שבסיומו תהיה להם.ן אפשרות טובה להשתלב בקהילה בעבודה/לימודים.
העבודה כללה ישיבות צוות כוללני, ישיבות צוות טיפולי וכן הדרכות שבועיות לצוות המורים המקצועי ולצוותי הכיתות (מחנכ.ת ומדריכ.ה) וכל זאת, תחת הדרכה קבוצתית ופרטנית עבור כל אחת מהמטפלות בצוות.
במהלך שנתי האחרונה ב"בני ארזים", בשל השפעות והשלכות של מחלת הקורונה, נחשפתי לכאב הרב בו נתונים חיילים משוחררים הלומי קרב ויחד עם הניסיון הרב שצברתי בעבודתי עם בני ובנות נוער שבעברם.ן טראומות ילדות קשות ומטלטלות, הרגשתי את הצורך הגדול במטפלים.ות ואת היכולת שלי לעזור, ונרשמתי גם ללימודי "פסיכותרפיה ממוקדת טראומה" בנט"ל.
ראיון עם ענת יפת - טיפול רגשי בנפגעי טראומה <
אני מטפלת בגישה פסיכודינמית ומשלבת גישות פסיכותרפיות בהתאם לצרכים אותם אני מזהה.
אני מחזיקה באמונה שטיפול בשילוב אמנויות משמש ככלי ריפוי בשני אופנים:
Art-Therapy ו Art as Therapy ככלי לריפוי עצמי; בעיני, טיפול רגשי באמנות מעודד יצירת בריאות נפשית ורגשית, מגלה ומעצים את היצירתיות שבנו, במחשבה ובעשייה, מאפשר התבוננות במצבים ואתגרים נפשיים שונים ומחזק את היכולת להתמודד עם מצבים אילו, לשם צמיחה, התפתחות ושיפור איכות החיים.
לב התהליך הטיפולי בעיני הוא יצירה של שינוי; בהענקת מרחב נוח, נעים ובטוח, הכרת המטופל.ת וזיהוי הצרכים והרצונות תוך התאמה של חומרי האמנות השונים לכל אחד ואחת.
חשוב לי לציין שאני רוכשת כבוד גדול לערכים, תרבויות ואמונות שונות ואני בעלת אתיקה מקצועית גבוהה.
אשמח להפגש ולבחון אפשרות להתאמת טיפול.
תאמו שיחת ייעוץ
עם ראש המכון: