בתיה ברגר
היי, שמי בתיה ברגר ואני עו"ס קלינית, עמיתת מכון טמיר, אני מטפלת בילדים ובני נוער וכן מדריכה הורים בירושלים.
לאורך השנים צברתי ניסיון ומומחיות בטיפול בילדים החל מגיל הרך ועד גיל ההתבגרות המתמודדים עם מגוון קשיים: קשיים חברתיים, מצבי משבר במשפחה, דיכאון, אובדנים ופרידות, שאלות זהות, קשיים ביחסים בין הורים וילדים ועוד.
בנוסף, אני בעלת מומחיות בטיפול בילדים ונוער על הרצף האוטיסטי.
הגישה בה אני מטפלת היא הגישה הפסיכודינמית השמה במוקד העבודה את הבנת עולמו הפנימי של המטופל ויחסיו עם עצמו ועם סביבתו.
הטיפול הפסיכודינמי בילדים נעשה באמצעות טיפול במשחק (Play therapy), גישה שבאמצעותה ניתן להבין את נפשם של ילדים דרך המשחק.
בדרך זו לומד המטפל את הדינמיקה הנפשית של הילד, ואת משמעות הסימפטומים והקשיים אותם הוא מבטא.
אני מאמינה כי הוריו של הילד הם הבסיס להתפתחותו ושותפים חיוניים במסע הטיפולי. לכן במקביל לטיפול בילדים אני פוגשת להדרכות את ההורים בכדי לסייע בהבנת עולמו הפנימי של ילדם ובהבנת קשייו וצרכיו. יחד אנו חושבים כיצד ניתן לסייע בקשיים אלו ולהתאים את המענים למצוקה העולה עד להקלה והתפתחות.
הטיפול הדינמי בבני נוער הוא טיפול רגשי הנעשה לרוב באמצעות שיחה.
המתבגרים זקוקים תמיד אף הם לתמיכת הוריהם ומעורבותם אך באופן המאפשר יותר נפרדות ועצמאות משלבים מוקדמים יותר.
יחד עם ההורים אנו חושבים את הנער ומגבשים יחדיו תכנית טיפולית מתאימה.
כאמור, בשנים האחרונות אני מתמחה בטיפול פסיכו דינמי- התפתחותי בילדים ונוער על הרצף האוטיסטי.
טיפול זה שם במוקד את הקשר והתקשורת הבינאישית בין המטפל לילד מתוך הבנת התשתית הגופנית, התנועתית, השפתית, הרגשית והחברתית הייחודית של הילד והתנאים המתאימים עבורו שיאפשרו תקשורת, הנאה והדדיות. הטיפול בילדים ונוער על הרצף מחייבים מהמטפל מידה מסוימת של אקטיביות חיונית ופעולה בחדר הטיפול.
אני רואה בטיפול מסע משותף שלי ושל המטופל להיכרותו עם עצמו. מסע אשר פוגשים בו גם בכאב אך גם בכוחות המיוחדים וביכולות הייחודיות של כל מטופל.
מתוך שנות עבודתי למדתי שקשר מיטיב וקרוב בין מטפל למטופל הינו מחולל שינוי משמעותי לילדים והורים כאחד. אני מאמינה, מתוך ניסיוני הקליני, כי טיפול הוא מרחב אמפאטי, אינטימי, רגיש וקרוב שבו מתאפשר שיח אחר. זהו שיח שמכיל בתוכו הקשבה והתבוננות פנימית ובינאישית ויוצר קשר מיוחד בין המטפל למטופל. באמצעות הקשר והשיח שנוצרים עשוי להתרחש שינוי. שינוי שיוביל ליציאה ממצבי משבר וקונפליקט לעבר מרחב של תקווה והתחדשות.
השכלה אקדמאית והכשרה
-
לימודי תואר ראשון בעבודה סוציאלית- אוניברסיטת אריאל.
-
לימודי תואר שני קליני- אוניברסיטת בר אילן.
-
טיפול בילד ונוער-מסלול קליני- אוניברסיטת בר אילן היחידה ללימודי המשך בעבודה סוציאלית.
-
בית ספר לפסיכותרפיה פסיכודינמית של ילד ונוער- מוסד הרי ירושלים, לשעבר "בני ברית"- אני נמצאת בסיום שנת הלימודים השנייה (מתוך שלוש).
ניסיון מקצועי
כיום אני מטפלת בילדים עם הפרעת תקשורת והוריהם בגני התקשורת של "העמותה לילדים בסיכון".
בעבר טיפלתי בילדי אומנה ומשפחותיהם בעמותת "אור שלום", טיפלתי בילדים ונוער במרפאה לבריאות הנפש בלוד ובמרכז לטיפול באלימות במשפחה (ויצ"ו ירושלים).
מענה לכל שאלה
(המענה אנושי, לפעמים לוקח זמן):
על טיפול במכון טמיר